معلم و تجربه

معلم و تجربه

این وبلاگ پیرامون تجربه تدریس من است
معلم و تجربه

معلم و تجربه

این وبلاگ پیرامون تجربه تدریس من است

گروههای آموزشی

چند سال بود که به جلسات گروههای آموزشی نرفته بودم.که این البته دلایل خود را دارد.و این دلایل نه مختص من بلکه بسیاری از همکاران بخصوص مردان است که عرض می شود.

1- حضور در این جلسات چندان امتیازی ندارد.

2-کمترین تاثیر گذاری را در فرایند تدریس و آموزش دارد.

3-این گروهها حتی در سطح سازمان نیز( بخصوص در دوره دبیرستان) ازهیچ نفوذی در انتقال محتوای جلسات برگزار شده و انتقاد به مفاهیم کتاب های درسی مخصوصا کتب درسی علوم اجتماعی به مولفین این کتابها را ندارند.

4-دیگر این جلسات از شادابی گذشته بر خوردار نیست .برای مثال دیگر از اردوهای علمی  دسته جمعی برای معلمان خبری نیست.اردوهای درس جغرافیا .اردوهای درس تاریخ.اردوهای درس زمین شناسی.اردوهای درس جامعه شناسی.

5-هیچگونه نوآوری وخلاقیت در رئوس برنامه های این نهاد وجود ندارد وبر عکس سالهای گذشته از کمترین جذابیت برخودار شده است.

من وقتی در این جلسه شرکت کردم تعداد افراد حاضر نسبت به جلسات سال های گذشته خیلی کم شده بود.وهمین موضوع باعث می شود که ارتباط  بین معلمان و همکاران هم کم شود و به طبع آن هماهنگی برای تدریس مناسب و یکدست هم کاهش می یابد.

شاید یکی از علل آن توسعه فضای مجازی ونقش پررنگ آن در آموزش و پرورش باشد.ولی اشکال جایی دیگر است.رویکرد آموزش وپرورش تغییر کرده است.نگاه از بالا همه چیز را خراب می کند.معلمان جز اجرا کنندگان تصمیمات از بالا هویت دیگری ندارند.واین عاملی برای بی انگیزه شدن آنها برای عدم مشارکت  در همه زمینه های اموزشی  از جمله  بی توجهی به برنامه های گروههای آموزشی مناطق  ویا حتی تدریس خوب و خیلی چیز های دیگر می شود.

نظرات 6 + ارسال نظر
رضا یکشنبه 30 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 11:22 ب.ظ

به نظره من ننظام آموزشیه ما در حدی نیست که اصلا براش نظر بدیم نظامه اموزشی به نظره من30 سال پیش بود که تموم شد و دیگر برنمیگردد زمانی که به بچه ها همه چی میدادن چون به فکره مردم بودن ولی الان نظامه اموزشی حتی یک ذره هم برای بچه ها ارزش قاعل نیست. در ضمن آقای فلاح خیلی گلی

بهروز یکشنبه 7 دی‌ماه سال 1393 ساعت 07:01 ب.ظ http://mehrabgham16.blogfa.com/

برای داشتن چیزی که تا به حال نداشته اید

باید کسی باشید که تا به حال نبوده اید.

بهروز یکشنبه 7 دی‌ماه سال 1393 ساعت 07:02 ب.ظ http://mehrabgham16.blogfa.com/

هرچه فکر شما بزرگ باشد به همان اندازه

بیشتر به افکار دیگران احترام می گذارید..

پاسکال

بهروز یکشنبه 7 دی‌ماه سال 1393 ساعت 07:07 ب.ظ http://mehrabgham16.blogfa.com/

فرق انسان و سگ در آنست که اگر به سگی غذا بدهی هرگز تو را گاز نخواهد گرفت. تولستوی

به مطالب من نظر بده لطفا.

بهروز یکشنبه 7 دی‌ماه سال 1393 ساعت 07:08 ب.ظ http://mehrabgham16.blogfa.com/

مرد عاقل کسی است که کم گوید و زیاد شنود . سقراط

اونوقت باعث می شود یک عده ای دیکتاتور شوند.

رضا چهارشنبه 10 دی‌ماه سال 1393 ساعت 10:20 ب.ظ

تو در حدی نیستی که من جوابتو بدم اقای بهروز لطف کن زیاد حرف نزن

بهروز کیست؟

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.