معلم و تجربه

معلم و تجربه

این وبلاگ پیرامون تجربه تدریس من است
معلم و تجربه

معلم و تجربه

این وبلاگ پیرامون تجربه تدریس من است

مردم حداقلی و حداکثری

کشور و مردم حداقل ها:یک عادت یا فرهنگ غلط در ما ایرانی ها هست که موجب عقب افتادگی ما شده است.حتما شنیدید که می گویند:"آسه برو آسه بیا که گربه شاخت نزند" این ضرب المثل در بیشتر ما ایرانی ها وجود دارد.سعی می کنیم که کاری به کاردیگران نداشته باشیم.البته این حرف من با موضوع" دخالت در کار دیگران نکردن"فرق میکند.بسیاری از مردم یاد گرفتند که فقط منافع خودشان را ببیند و به اینکه ممکن است این کار آنها    به بقیه هم مربوط شود  نگاه نمی کنند.نمونه اش راننده گی ما ایرانی هاست.براحتی جلو ی همدیگر می پیچیم.بدون راهنما به چپ یا راست می پیچیم.معنای تمام این حرفها همان کار حداقلی است.کمتر برو .کمتر بیا. کمتر دیده شو.کمتر بشنو.کمتر ببین.اما برای خودت بییشتر باش.برای خودت هرچی می خواهی باش.به خودت بیشتر نگاه کن.دیگران را بی خیال.کاری به کار دیگران نداشته باش.رو بازی نکن.ساده نباش.خودت را از دیگران دور کن.این یک سیاست است.اما عجب سیاست غلطی است.اونم ازما که مسلمانیم.شیعه هستیم.دم از امام حسین می زنیم.ریا کار شدیم.ولی من اسمش را می گذارم ملت حداقلی ها.تو کار مربوط به دیگران حداقلی عمل می کنیم ولی برای خودمان حداکثریم.بچه ام که خدایی نکرده مریض شد حداکثر تلاشم را می کنم.تو رانندگی حداکثر تلاشم را می کنم که از دیگران جلوتر باشم.تو نانوایی که نگو .تمام تلاشم را می کنم که زودتر از بقیه نان بگیرم.تو شغلم هم همینطور.ما معلمان  هم حداقلی هستیم.معلم حداقلی به بقبه کاری ندارد.معلم حداقلی فقط خودش را می بیند.با عرض پوزش از همه معلمان عزیز.