معلم و تجربه

معلم و تجربه

این وبلاگ پیرامون تجربه تدریس من است
معلم و تجربه

معلم و تجربه

این وبلاگ پیرامون تجربه تدریس من است

تناقض ها

‍ (http://modir-robot.ir/axnegar/IdfDeQ9nOKKSZ4/4193898.jpg) تناقض‌ها

آدم اخلاقی از هیچ چیز به اندازۀ سیاست، گریزان نیست؛
آدم اخلاقی از هیچ چیز به اندازۀ سیاست، ناگزیر نیست.

آدم سیاسی از هیچ چیز به اندازۀ اخلاق، در درازمدت سود نمی‌برد؛
آدم سیاسی از هیچ چیز به اندازۀ اخلاق، احساس بی‌نیازی نمی‌کند.

اخلاق به چیزی به اندازۀ انصاف قائم نیست؛
انصاف، دشمنی سرسخت‌تر از شبه‌اخلاق ندارد.

سیاست، از هیچ چیز به اندازۀ دین ارتزاق نکرده است؛
دین، از هیچ چیز به اندازۀ سیاست آسیب ندیده است.

جامعه چاره‌ای جز اقبال به آدم‌های فرهنگی ندارد؛
آدم‌های فرهنگی جز بیچارگی نصیبی از جامعه ندارند.

دین نخستین دستاویز مردم عامی در مواجهه با مسائل مختلف است؛
دین، آخرین منبع الهام‌بخش دانشمندان مستأصل است.

اخلاق، مادر دین است و سیاست، دایۀ آن؛
دایۀ مهربان‌تر از مادر نداریم؛ خصوصا در زمان بی‌مادری.

فقر، دین را به محاق می‌برد؛
دین، فقر را به معراج می‌برد.

مرز میان خرافه و معنویت از موی باریک‌تر است؛
باریک‌بینی‌های علمی و عقلی، معنویت را مختل می‌کند.

#رضابابایی
96/5/30

جان آگه با #فرهیختگان
@IRANIntellectuals

نظرات 1 + ارسال نظر
محمد مهدی رضایی چهارشنبه 22 شهریور‌ماه سال 1396 ساعت 01:23 ق.ظ

سلام من شاگرد ۳ سال پیش شما هستم و از سالی ک شاگرد شما بودم تا الان خیلی ضعیف شدم .
ممنون میشم کمکم کنید

سلام.خوشحال شدم که پیغام دادید.ببخشید که دیر پاسخ دادم.
سوالم اینست که منظورت اینست که من مقصر بودم؟

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.